• Devised teater metodikk for utvikling av kreativitet i profesjonelle læringsfelleskap i videregående skole 

      Munk, Camilla Steine (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2022-05-16)
      Sammendrag Denne studien undersøker devised teater som metodikk for utvikling av kreativitet i profesjonelle læringsfelleskap i videregående skole. Oppgaven har et overordnet forskningsspørsmål: Hvordan kan metodologi og metoder fra devised teater bidra til utvikling av kreativitet i læreres samarbeid i videregående skole? For å få data til å svare på forskningsspørsmålet ble det utviklet og ...
    • Devised theatre methodology to promote creativity in school 

      Munk, Camilla Steine; Antonsen, Yngve; Andreassen, Svein-Erik (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2024-03-11)
      This study examines the use of a devised theatre methodology to develop more creativity in the professional learning community and among students. Data from focus groups in an action research project in an upper secondary school in Norway have been thema tically analysed. Using the practice architecture theory, we identi fied three different practices: ‘creative practice’, ‘collective creative ...